Wednesday, June 27, 2012

Mitt första inlägg
Nu börjar vi acklimatisera oss. Upp innan tuppen, vid 04,45 och gör prostrationer på en heltäckningsmatta i 30 graders värme. Slå det ni! Sedan en konstig frukost med något som ser ut som tjocka pankakor men ska föreställa bröd och ett stekt ägg, och té på kokt mjölk. Allt detta inmundigas på golvets matta då det varken finns bord eller stolar. Och det är helt OK1 Man vänjer sig vid allt som tur är. Sedan bär det iväg till Shedran, skolan, som är ungefär lika tuff som jag kommer ihåg att min franska skola var, med läxor varje dag och förhör 2 gg/veckan. I ärlighetens namn måste jag tillstå att den är bättre för vi får inte stryk eller blir hånade som jag blev i min barndoms skola.
Så, som Dalai Lama säger: Everything changes!. Tack och lov även det dåliga!

No comments: